Bővebben a filmről
Comeback to go! / Florian Sailer / 12:04 Fiction / Germay / 2013
Ly (22), a cook at a worn out asian takeaway and her regular customer Harald (67) are dreaming of a beter future as musicians. While eat-ing noodles with spicy sauce, recording Youtube songs and signing autograph request, their illusions may fade but their spirit lives on.
Ly (22) szakács egy ütötkopott ázsiai büfékocsiban. Ő és törzsvendége Harald (67) egy szebb jövőről álmodoznak, amelyben mindketen zenészek. Amíg tésztát esznek csípős szósszal, youtube dalokat rögzítenek és autogramigényeket elégítenek ki. Illúzióik elhalványulhatnak, de lelkesedésük soha!
The Return Tripych / Guillaume de Fontenay / 7:32 Experimental / Canada / 2013
A meditationon human connectionwithin our own solitude. Three journeys, three diferent kinds of solitude. Life, death and the other.
Meditáció az emberi kapcsolatokról, ahogy magányunkban előtűnnek. Három utazás, háromféle magány. Élet, halál és a másik ember.
Hotzanak, For Your Own Safety / Izibene Onederra / 5:11 Animation / Spain / 2013
Told him I was a filmmaer... and nothing has changed. Amid these landscapes traipses the soul, at timescertain, at others uncertain of its own existence, while the body has no place of its own.
Mondtam neki, hogy filmendező vagyok… de semmi nem változott. Fura helyeken kóvályog a lélek, néha bizonyos, néha bizonytalan saját létezését illetően, míg a testnek nincs meg a saját helye.
Electric Indigo / Jean-Julien Collete / 24:00 Fiction / Belgium / 2013
Jean-Julien Collete is an autodidact Belgian filmmaer. Biten by the cinema bug at the age of eight, he promised his father that one day he would become a fil director. “Electric Indigo” is his fist solo work and marks a change of directiontowards a hand-held camera style and a colorful aesthetic. In this film,he explores his favorite themes in more depth; the sexuality and the unstructured family in a modern and pluralistic socity.
Jean-Julien Collete egy autodidakta filmrendező. Nyolc évesen „csípte meg a mozibogár”, és megígérte apjának, hogy filmrendező lesz. Ez a filmaz első szóló munkája, mely irányváltás a kézikamerastílus és esztétium felé. Kedvenc témáit boncolgatja benne mélyebben: szexualitás és tervezetlen családmodell egy modern, plurális társadalomban.