Bővebben a filmről
Vaszary Gábor regénye, a Monpti, világsiker volt, az 1930-as 40-es években sokak olvasták, a világnyelvekre lefordították az ábrándos lelkületű világfi történetét. A 30-as évek Párizsának hangulatát tükröző, könnyed regény – a cím a francia mon petit, vagyis kicsikém rövidítése – olyan, mintha egy mai francia film lenne. Élcelődésekkel és elmés párbeszédekkel teli, lüktető, eleven jelenetek sora. Vaszary saját, a regényhez illő divatszkeccseivel, rajzaival jelent meg. Az 50-es években, amikor megfilmesítették Németországban, a háború előtti francia életforma és életmód valami olyasmit jelentett, mint Krúdy regényeiben a századelő. Egy olyan világot, ahol, éhezni is romantikusnak tetszett. Egy olyan világot, ahol „minden pillanatban megcsókolnak egy nőt, és minden pillanatban megcsalnak egy férfit”.
A budapesti klasszikus film maraton teljes programja>>>
Gábor Vaszary’s novel, Monpti, was a world success, in the thirties and forties it was a bestseller, the story of the cosmopolitan, yet romantic hero being translated into the universally spoken languages. The easygoing novel reflecting the unworried atmosphere of the Paris of the thirties – the title is short for French mon petit, that is, my little one – is like a French film of our day. It is a series of pulsating, witty scenes full of jokes and bon mot-s. It was published along with Vaszary’s own fashion sketches, graphics suiting the novel. In the fifties, when it was filmed in Germany, pre-war French lifestyle meant something like the early twentieth century in the great Magyar writer Krúdy’s novels: a world in which even famine looked romantic. A world in which “a woman is being kissed in every moment, and a man is being betrayed in every moment”.
Full program of budapesti klasszikus film maraton>>>