19. Verzió - Imádság megfáradtaknak + Ki kutyája vagyok én?

Megosztom

Bővebben a filmről

Imádság megfáradtaknak / Prayer for the Weary

Visky Ábel, Hungary, 2022, 11’

magyar nyelven, angol felirattal / in Hungarian with English subtitles

Visky Ábel filmje betekintést nyújt Stark Ádám autizmus spektrum zavarral élő előadóművész és szülei egy hétköznapjába. A fókuszba a versmondásra való felkészülés különleges módja kerül, mely során Ádám rajztanár édesanyja, Judit, a vers költői képeit rajzokká alakítja át, így segítve értelmezni és memorizálni fia számára a művet. A felkészülési folyamat és az előadó személyének megjelenítésével József Attila Imádság megfáradtaknak című versét is új megvilágításba helyezi a film.

Ábel Visky’s film offers a glimpse into the everyday lives of Ádám Stark, a performer living on the autism spectrum, and his parents. The film revolves around a special method of memorizing poetry in which Ádám’s mother, Judit, a drawing teacher, turns the poem’s images into pictures to help her son interpret and memorize the piece. Highlighting the performer’s personality, the film also sheds new light on Attila József’s poem, “Prayer for the Weary”.

Ki kutyája vagyok én? / Whose Dog Am I?

Lakatos Róbert, Hungary, Romania, 2022, 79’

magyar és román nyelven, angol és magyar felirattal / in Hungarian and Romanian with English and Hungarian subtitles

A játékos és parabolikus videóesszé főszereplője Róbert, a rendező. Román állampolgár, magyar ember. Róbert szerint az ember nemzeti identitását tükrözi az, hogy milyen kutyája van, ezért egy ősi magyar fajtát, egy kuvaszt tart, aki a házat is őrzi. Róbert rájon, hogy a magyar fajták veszélyben vannak, ezért igyekszik kivenni a részét a kuvasz renenszánsz megteremtésében, de a magyar állam tenyésztéspolitikája kedvét szegi. Elhatározza, hogy részt vesz az erdélyi-magyar pásztorkutya tenyésztési programjában. A Ki kutyája vagyok én? szatirikus allegória, amely megoldatlan politikai és társadalmi kérdéseket igyekszik tematizálni.

Director Róbert Lakatos leads this playful, parabolic film. Róbert, an ethnically-Hungarian Romanian citizen, keeps a Kuvasz, an ancient Hungarian breed, as a guard dog. He realizes that this breed is in danger of extinction and tries to help bring about a “Kuvasz Renaissance”. Discouraged by the Hungarian state’s breeding policies, he turns to the breeding program of the Transylvanian Hound. The film is a satirical allegory thematizing unresolved political and social issues.