Bővebben a filmről
A kriminológiában a bizonyíték, amit nevezhetünk akár nyom-képnek, a leletek rendezését, valamennyi nyom átfogó nézetét jelöli. Egy ilyen nyom-kép információt ad a bűntett lefolyásáról és a tettesről, bizonyítékként szolgál az elkövető tettére. A családi képek, fotóalbumok, úti és háborús fotográfiák adják az alapját az itt egybegyűjtött fotofilmeknek. A fotográfiák átvizsgálásának folyamata a filmben a nyomozói rekonstrukció eszközeivel, a nem mozgó kép kikérdezése és a részletek vizsgálata nem csak a bizonyítékok megszerzését szolgálja, hanem az elkövető elítélését is. A filmek azt is feltárják, hogyan manipulálható az ítéletalkotásunk.
eredeti nyelven angol felirattal vagy angol nyelven vagy dialógus nélkül
Maradványok
Satake nagyapja tíz éve halt meg és ráhagyott egy fotósorozatot. Odautazik, ahol a képek készültek, rekonstruálja az eredeti nézőpontokat és elindít egy animált, reflexív párbeszédet.
Miért halt meg Bunny ezredes?
Az afgán határvidéken szolgált orvos-misszionárius emlékirataitól indíttatva a film fotográfiákat dolgoz át, hogy a gyarmati bűnök nyomai után eredjen Brit-India északnyugati peremén.
Arbor
Árnyékok és igazi növények fotóhátterek, virágos tapéta és minták előtt. Röpke természetük a fotók finom retusálásán át elbeszélve, reprezentáció és absztrakció között.
Egy átlagos nap a gestápós életében
Vérlázító dokumentáció egy gestapós fotóalbumából. Felvételek barátokról, emberek kínzásáról és kivégzéséről – a képeken iszonyúan száraz kommentárokkal.
Fiaskó
A film nem Kertész könyvét akarja illusztrálni, hanem úgy áll hozzá, mint nyomozó az esethez: sok évvel a regénybeli események után követi és kutatja a „bűntett” nyomait.
+ beszélgetés a kurátorokkal
A 14. Verzió teljes programja>>>
Forensic use of photos in film: the non-moving image secures evidence, and develops an argument to convict the perpetrator of the crime. Photofilms
original language with English subtitles OR English dialogue OR no dialogue at all
Remains
Satake’s grandfather died ten years ago, leaving behind a series of photographs. Travelling to the places where they were taken, Satake reconstructs their original viewpoints and launches an animated, reflective dialogue.
Why Colonel Bunny was Killed?
Launched by the memoirs of a medical missionary in the Afghan borderlands, the film reworks photographs in its search for clues about colonial crimes carried out in the North-West Frontier of British India.
Arbor
The fleeting nature between representation and abstraction is narrated through a subtle retouching of found photos with shadows, living plants, floral wallpaper and patterns.
Everyday Life of Gespao Officer Schmidt
Outrageous documentation of the photo album of a Gestapo official, including photos of friends, as well as tortured and executed individuals, with only horrifically sober remarks left as commentary.
Fiasko
Rather than illustrate Kertész’s book, the film heads off like a detective on a case, tracking down and locating traces of the “crime” it describes, years after it has occurred.
+ with introduction by program curators